آستون مارتین در نمایشگاه ژنو امسال رسماً زیرشاخه جدید خود با نام AMR را معرفی کرد. همچنین بهمنظور آشنایی مخاطبان با سبک و سیاق این برند نوپا دو نسخه مفهومی از مدلهای رَپید و ونتیج با پسوند AMR نیز در معرض دید عموم قرار گرفتهاند.
هدف این خودروساز از تأسیس زیرشاخه جدید ارائه تریمهای خاصتر و بهاصطلاح پرفورمنس برای محصولات خود با استفاده از تجارب مسابقات مختلف و فناوریهای روز دنیاست؛ دقیقاً همان کاری که گروه M برای بامو و آاِمگ برای مرسدس بنز انجام میدهد.
رَپید AMR درواقع اولین ساخته برند پرفورمنس آستون مارتین است. کیت بدنه اختصاصی شامل جلوپنجره، رکابهای جانبی، دیفیوزر عقب و قطعات مربوط به آئرودینامیک در کنار رنگ بدنه سبز بسیار تیره، استفاده از سبز لیمویی در برخی نقاط و رینگهای آلیاژی 21 اینچی نمای جذابی خلق کردهاند. از طرفی خروجی بلوک 6 لیتری V12 هم به عدد 592 اسب بخار (600 PS) رسیده و میتواند رَپید را تا سقف سرعت 210 مایل بر ساعت (338 کیلومتر بر ساعت) پیش ببرد.
این دیو بریتانیایی همچنین به سامانه تعلیق قابل تنظیم مسابقهای، رینگهای قفل-مرکز 19 اینچی، لاستیکهای میشِلین پایلوت کاپ 2 (Michelin Pilot Cup 2)، پرداخت فیبر کربن داخل کابین (بهمنظور کاهش وزن هرچه بیشتر) و میله کشی اختصاصی اتاق ساخت برند Q مجهز شده است.
اَندی پالمِر (Andy Palmer) رئیس آستون مارتین طی صحبتهایی گفته: با خوشحالی تمام اعلام میکنم که رَپید AMR و وَنتیج AMR بهزودی روی خط تولید خواهند رفت. البته تیراژ هردو نسخه بسیار محدود و به ترتیب برابر با 210 و 7 دستگاه خواهد بود. این تازه شروع یک برنامه هیجانانگیز است؛ در آینده نهچندان دور تمامی مدلهای آستون مارتین یک گونه AMR هم خواهند داشت.
























آستون مارتین V12 زاگاتو
معرفی استون مارتین ونکوئیش S قدرتمندتر و آئرودینامیکتر
معرفی آستون مارتین وَنکوییش S وُلانته 2018
رونمایی رسمی از فورد فیستا ST جدید