آئودی سرانجام از گونه RS نسل جدید سری 5 خود پرده برداشت.
در نمای بیرونی، ورودیهای بزرگتر هوا، جلوپنجره عریضتر، ورودی و خروجی هوای جانبی، لوله اگزوزهای تخممرغی RS، اسپویلر باریک لبه صندوق عقب، رینگهای 19 اینچی استاندارد و 20 اینچی سفارشی، دیفیوزر اختصاصی RS و برخی اختصاصات تریمهای مختلف نقاط تمایز این نسخه نسبت به مدلهای دیگر هستند.
زیر کاپوت قلب 2.9 لیتری TFSI شش سیلندر V شکل توربو دوقلو کاملاً جدید (اختصاصی این نسخه) جای گرفته است. این پیشرانه تازهنفس 443.8 اسب بخار قدرت و 600 نیوتونمتر گشتاور (170 نیوتونمتر بیشتر از نسل قبلی) تولید میکند تا همهچیز برای ثبت شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت در 3.9 ثانیه و دستیابی به سقف سرعت 280 کیلومتر بر ساعت (در صورت انتخاب بسته سفارشی Dynamic) مهیا باشد.
طبق گفتههای آئودی، RS5 جدید با مصرف سوخت 8.7 لیتر در یکصد کیلومتر و آلایندگی 197 گرم بر کیلومتر، در مقایسه با نسل پیشین 17 درصد بازدهی بیشتری ارائه میکند. همچنین وزن خشک آن به میزان 60 کیلوگرم (132 پوند) کاهش یافته و به عدد 1655 کیلوگرم رسیده است.
از سایر تجهیزات فنی این نسخه میتوان به سامانه تعلیق اسپرت با ارتفاع کمتر و کنترل پویای سواری (DRC)، ترمزهای کربن سرامیکی، فرمان پذیری پویا، تجهیزات اختصاصی کد RS و سامانه انتخاب حالت رانندگی آئودی با سه گزینه (Individual)، پویا (Dynamic) و راحت (Comfortable) اشاره کرد.
داخل اتاق صندلیهای اسپرت RS با روکش ناپا و دوخت الماسیِ سفارشی میزبان سرنشینان هستند. غربیلک فرمان در قسمت پایین صاف شده و چندین عملکرد مختلف را در خود جای داده است. حروف RS هم همانطور که انتظار داشتیم روی صندلیها، فرمان، آستانه دربها، کنسول میانی و نمایشگرهای کابین مجازی آئودی به چشم میخورند.

















اسب جدید مارانلو معرفی شد، فراری 812 سوپرفست
میتسوبیشی اکلیپس کراس معرفی شد، کوپهای بلندقامت
سدان کوپهٔ فولکسواگن آرتئون رسماً معرفی شد، انقلابی در طراحی VW
نمایشگاه خودروی ژنو 2012