بر اساس طرح پيشنهادى عمر الفرا زنداح طراح تسلا T1، اين خودرو برنده مسابقات ٢٤ ساعته لمالز سال ٢٠٣٠ خواهد بود. او به همراه ٤ تن از دانشجويان خود در مدرسه ى طراحى IED بارسلونا T1 را طراحى كردند. يك خودروى مسابقه اى برقى كاملاً متفاوت!
بر اساس اين طرح در قسمت چرخ هاى اين خودرو، يك جفت لاستيك وجود دارد و در بين لاستيك ها نيز يك ايرفول قرار دارد. هنگامى كه سرعت خودرو در پيست كاهش مى يابد، جريان هوا باعث روشن شدن ايرفول ها و ژنراتور توليد كننده ى برق مى شود.
علاوه بر اين، يك ايرفول با تكنولوژى بالا كه Gorlov Helical Turbine نام دارد، در پشت راننده قرار دارد و باعث ايجاد انرژى بيشترى مى شود. اين طرح نسبت به ساير طرح ها مى تواند انرژى بيشترى توليد كند و همچنين سر و صدا و ارتعاش كمترى دارد.
خودرو مفهومى T1 از يك موتور الكتريكى ٣٣٥ اسب بخارى (٢٥٠ كيلو وات) در هر چرخ بهره مى برد و كل خودرو ١٧٧٠ پوند-فوت (٢٤٠٠ نيوتون-متر) گشتاور توليد مى كند.
يک باترى ٧٠ كيلووات-ساعت براى اين خودرو در نظر گرفته شده است. طراحان اين خودرو حداكثر سرعت آن را ٢٥٥ مايل در ساعت (٤١٠ كيلومتر در ساعت) تخمين زده اند.
اين ٤ دانشجو، خودرو كانسپت T1 را سال گذشته به عنوان پروژه ى پايانى خود در مدرسه ى طراحى ارائه دادند، زنداح اين طرح را بازبينى كرد و تغييراتى در آن اعمال نمود.
تسلا مدل S قرار است به زودى در سرى مسابقات Electric GT Championship شركت كند. خودروهاى اين مسابقه ٧٧٨ اسب بخار قدرت (٥٨٥ كيلو وات) دارند و ٧٣٤ پوند فوت (٩٩٥ نيوتن متر) گشتاور توليد مى كنند و مى توانند در مدت زمان 2.1ثانيه به سرعت ٦٠ مايل در ساعت (٩٦ كيلومتر در ساعت) دست يابند.




شکایت 7 سهامدار تسلا از ایلان ماسک در خصوص ادغام این شرکت با سولار سیتی
آپدیت ماهانه سیستم اتوپایلوت خودروهای تسلا از ماه آینده آغاز می شود
ایلان ماسک از نسل جدید سوپرشارژرهای تسلا می گوید
رویارویی الکتریکی ها؛ نبرد فارادی فیوچر و تسلا در مسابقه پایکس پیک